مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرح توجیهی برای چیست ؟

اگر می خواهید کسب و کاری جدید را اغاز کنید بهترین راه برای حصول بهترین نتیجه تهیه یک طرح توجیهی توسط افراد متخصص می باشد.

طرح توجیهی چیست؟ طرح توجیهی یک مطالعه برای پاسخ به سؤال بسیار ساده است: آیا ایده مورد نظر (در رابطه با کسب و کار ما) امکان پذیر است؟ در حالی که به نظر ساده است، پیدا کردن آن اغلب شامل هزینه های قابل توجهی از انرژی برای جستجو در مکان های مختلف است. مواردی مانند رقبای بازار، انتخاب های مالی، ملاحظات فنی و ساختاری، بسیاری از عواملی هستند که امکان ارزیابی راه اندازی هر کسب و کار جدید را در نظر می گیرند. در زیر، ما به شما می گوییم که آیا مناسب است که فرآیند تهیه پیش نویس طرح را شروع کنیم؟ مسائل که باید در گزارش نهایی یافته های شما مورد توجه قرار گیرد چیست؟ کیست که شایسته ترین شخص برای انجام طرح توجیهی است؟ و پرسشنامه هایی برای پیدا کردن پاسخ به برخی از سؤال های فوری برای کمک به شما ارائه می دهد

زمان مناسب برای بررسی توجیه پذیری

صرف نظر از اعتماد به نفس شما در محصول جدید یا ایده هوشمندانه شما، همیشه کار درست این است که  زمان زیادی را برای بررسی طرح توجیهی در نظر بگیرید و توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی نیز بررسی نمایید. هر کسب و کار جدید باید قبل از شروع تولید و یا وارد شدن به بازار توجیه داشته باشد. در بیشتر شرکت معتبر، طرح توجیهی قبل از تولید محصول نوشته خواهد شد. این دسته از گزارش ها همچنین می توانند اطلاعات کمی را برای تصمیم گیری های دشوار در مورد مسیر آینده شرکت یا محصول فراهم آورند. اگر در مرحله بعدی در بازاریابی، گسترش یا گسترش کسب و کار شما با اختلافات داخلی مواجه شوید، طرح توجیهی می تواند با ارائه اطلاعات بیطرفانه به حل مشکلات شما کمک کند.

هنگامی که شما نیازی به توضیحات لازم ندارید

کارآفرینان ممکن است قبل از صدور توجیه، وارد بازار شوند تا بتوانند پول و زمان را صرفه جویی کنند و اغلب بدون صرف وقت توجیه پذیری وارد بازار می شوند. این می تواند سودمند باشد اگر کسب و کار شما برای اولین بار در بازار در حال ظهور است، و یا می توانید بر عکس در مقابل یک کسب و کار جدید با موانع غیر قابل پیش بینی مواجه شوید و پروژه تان با شکست مواجه شود.

 

بعضی از دلایل  وجود دارد که ممکن است شما بخواهید از تهیه طرح توجیهی سر باز کنید

بنیانگذاران یا کارآفرینان با استفاده از طرح توجیهی و بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای تجاری مشابه، متوجه می شوند که فعالیت اقتصادی قابل توجیه است؛ طرح توجیهی  از نقطه نظرهای زیر بررسی می شود

فنی

آیا شما دارای تکنولوژی خاصی دارید که در شروع کار به آن احتیاج داشته باشید

مقرون به صرفه

شرایط اقتصادی فعلی و آینده را در نظر بگیرید که می تواند بر توانایی یا میل بازار برای خرید محصولات و یا خدمات خود همراه با هر منبع جریان نقدی تاثیر بگذارد.

قانونی

طرح توجیهی برای بررسی امتیازات حقوقی، حق الوکاله یا سایر انحصارات است که ممکن است بر ایده شما تأثیر بگذارد نیز بررسی می شود

عملیاتی

همچنین در طرح توجیهی بررسی می شود که آیا شما نیاز به یک ویترین مغازه برای معرفی محصول خود دارید؟ کارکنان؟ سربرگ شرکت؟ هزینه تمام عملیات تجاری خود را ثبت کنید.

برنامه زمانی

اگر محصول خود را برای یک فصل خاص یا قبل از یک رویداد تولید کنید، باید این محدودیت زمانی را در برنامه کاری خود در نظر بگیرید.

برای تهیه یک طرح توجیهی می توانید با شرکت مهندسین مشاور مطسا تماس بگیرید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده